PORTFOLIO
CENTRUM VOOR KANKEROPSPORING
CAMPAGNE BEVOLKINGSONDERZOEK BAARMOEDERHALSKANKER
Het Centrum voor Kankeropsporing (CvKO) richt zich op het bevorderen van de vroegtijdige opsporing van kanker door middel van bewustwordingscampagnes en screeningprogramma's.
Voor de baarmoederhalskankercampagne hebben we een uitgebreide en impactvolle campagne ontwikkeld, geïnspireerd door onze eerdere succesvolle samenwerking voor dikke darmkanker. We hebben informatief en visueel aantrekkelijk campagnemateriaal gecreëerd en verspreid, zowel online als offline, om het belang van screening en vroege opsporing te benadrukken. De campagne werd kracht bijgezet door de inzet van ambassadrice Bieke Ilegems, die met haar betrokkenheid en bekendheid de boodschap verder versterkte. Een van de kernpunten van deze campagne was de slogan: "Bla Bla Bla ... Geen excuses", waarmee we het belang van actie benadrukken en mensen aansporen om geen uitstelgedrag te vertonen bij het deelnemen aan screenings.